2009. január 20., kedd

Karácsony napja

Jó hir: a Faszkovács tényleg kicserélte a routeremet. Mindössze egy egész délutánt csesztem el a konfigolásával... A rendkivül felhasználó-központú install-wizard ugyanis képekkel illusztrálva végigmutogatja, hogy melyik kábelt hova dugd (Köszi! Komoly segitség volt...), majd az ISP username-password beállitása után "117 error: the connection cannot be established" üzenettel széttárja a karját. Kb. másfél órát töltöttem a telefonon felváltva a Telecom és a D-Link help-deskkeseivel, mire kiderült, hogy a routeren az "Internet connection type"-ot DHCP-re kell állitani, ha a modemen ugyanez "PPPoE". Vagy forditva. De nem lehet ugyanaz a kettőn. Rugdossatok agyon: több, mint 10 év IT-s munkatapasztalat után fingom nincs, hogy mi az a "PPPoE". De kurvára nem is érdekel (direkt nem is fogom megnézni!). Én csak szerettem volna a wifi routeremet a modem mellé installálni. (Két D-Link márkájú eszközről van szó...) Sajnos a 21. században ezt egy 33 éves Műegyetemet végzett szoftverfejlesztő nem tudja telefonos segitség nélkül megoldani. Illetve biztos ment volna, ha a routerhez adott 140(!) oldalas PDF user guide-ot végigolvasom... Van még valaki, aki csodálkozik, hogy elhányom magam az egész számitástechnikától?


Na akkor most vissza délre...

December 25. (Punakaiki - Franz Josef)
Reggelre mellénk parkolt egy lakóbusz (egy rendes "RV"). Egy jenki család utazott vele. A faszival szóba elegyedtem, miután kiléptem a mi "lakóbusz"-unkból. Kaliforniából származnak, de a pali minden földrészt végigdolgozott már (a pereputtyot meg nyilván vitte magával). IT-s volt ő is: nagy rendszer-integrációs projekteket vezényel: most éppen a Telecom-nál. Két kissráca van, akik nagyon lelkesen és részletesen nyomták a rizsát a karácsonyi ajándékaikról. A kiwi kölyköket még mindig alig értem, úgyhogy most felüdülés volt végre egy kis érthető amerikai akcentust hallani...

Közben Bogi elment boldog karácsonyt kivánni az otthoniaknak a kávézó melleti fülkéből valami KiwiCall, vagy mittudoménmilyen internetes kártyával. Beszélt néhány percet, aztán visszahozta, hogy menjek én is. Elvittem. Tárcsázom a behivószámot, meg a PIN-t: az egyenlegem 2 dollár valamennyi. Húbazmeg. Akkor nem 3 centbe került 1 perc... (10 dollárt töltettem rá, amikor vettem a kártyát). A rohadék már nem is volt hajlandó kapcsolni Magyarországot. Mindegy; gondoltam felhivom a szülőket hitelkártyával (kerül amibe kerül), és beolvasom a telefon számát (ki volt irva), hogy hivjanak vissza ők. Nekik is van internetes kártyájuk, amivel occsón szoktak engem hivni. Nem volt szégyenlős a telefon: a kapcsolásért, meg az első percért rögtön leszippantott 4 dollárt... Anyám vette fel; mondom neki a számot, hogy hol hivjon vissza. Nem beszéltem sokat; leraktam, és vártam a hivást. Csörög is rendesen, ahogy kell. Felveszem: erre egy női géphang azt mondja, hogy ezen a készüléken nem fogadhatok bejövő hivást. Nem baszott ám szét az ideg... A lehúzás ilyen szintű kifinomultsága után még a MATÁV is megnyalná mind a tíz ujját. Újabb 4 dollárért visszahivtam Anyámat, hogy ne erőlködjön: majd később felhivom valahonnan, ahonnan olcsón tudok telefonálni (Boldog karácsonyt, stb.) Olcsóbban jöttem volna ki, ha valami telefonszexes luvnyának adom át a jó-kivánságaimat...

Rövid szütyörgés után még egyszer megnéztük az üzemen kivül helyezett blow-holeokat, aztán mentünk tovább. Átmentünk Greymouth-on, ahol meg is reggeliztünk. Mondjuk inkább brunch volt ez, mert a Milánói maradékát próbáltuk arc mögé rakni. Még szerencse, hogy nem jöttünk le idáig az ujjamat kezeltetni; ritka gusztustalan poros kisváros ez a Greymouth. Kőbánya egy lehelletnyivel rendezettebb városképet mutat. Az egyetlen parkban ettük meg a "reggebédet"; a képen jól látszik, hogy Bogit mennyire lázba hozta a város pezsgése:



A település egyetlen látványossága egyébként a főút mentén installált rothadó moped-gyűjtemény volt:

Check this out, check this out!


A nap hártalevő része (is) eseménytelenül telt. Legurultunk Franz Josef-ig, ahová másnapra gleccser-túránk volt befoglalva. Azért késő délután még megnéztük magunknak a gleccsert messziről, hogy gyorsan ronggyá ázzunk még előtte való nap is...



A faluban pedig végigjártuk az összes vendéglátó-egységet, mert SEHOL nem adtak egy kurva sört anélkül, hogy kaját is kértünk volna mellé. Kicsit Queenstown-izű volt a végletekig kihegyezett turista-lehúzás (Mondjuk Balatont is mondhattam volna... ). Véletlenül hallottam meg, hogy az egyik panzióban egy három ágyas szoba $250/éj. Mi az éjszakát a 10 km-rel visszább levő DOC site-on töltöttük egy útikönyvek által emlitésre sem méltatott (egyébként szokás szerint gyönyörű) tó mellett (nyilván ingyen):

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése