2013. november 18., hétfő

Guzzi

Az uncsi telet kicsit felpezsdítendő elhatároztam, hogy elmegyek kipróbálni egy motort, amivel már régóta szemezek. Most úgy adódott, hogy egy egészen közeli dílernek volt egy beszámított Moto Guzzi V11-e:
Határozottan emlékszem arra, amikor ez a motor megjelent a piacon: az akkor még egyetlen magyar motoros magazin, a Motor Revü aktuális számában még a prototípust tesztelték. Már akkor fel kellett teregetnem az újságot a radiátorra, mert egy liter nyálam folyt ki rá. A gép még most is iszonyúan tetszik, bár a fényét kicsit megkoptatta az a tény, hogy kb. 2-3 éve már a legutolsó lószaros sufniban is café-racert épít valaki a szalmabála mellett. (Bár talán Magyarországot még nem érte el a trend...)

Szóval elmentünk Chelmsfordba, ami egy bő órányi autózásra van, megnézni a motort. Elég ritka ez a típus: élőben egyszer láttam ilyet a Paeroa Street Race-en kb. három éve.

Dumcsiztam egyet a dílerrel. Beröffentette az udvaron, amíg felöltöztem a próbakörhöz. Mutattam Kasiának, hogy gázfröccsre elbillen a motor. Közben lázasan próbáltam magyarázni neki, hogy ez V2, meg kardán, és hallod ezt a hangot, meg nézd meg ezeket a retró-íveket: gyönyörű! Úgy vettem észre, hogy nem igazán érti, mitől van erekcióm. Ha belegondolok, akkor igazából jogos, hogy egy motorokra immunis kívülálló nem olvad el attól, hogy ha meghallja a száraz kuplungos blokk hangját. Neki valószínűleg csak annyi jön le, hogy itt röfög valami, és mindjárt szétesik, ráadásul még ronda is, és nem lát rajta hátsó ülést. Diszréten csak annyit mondott, hogy Bumle Bee szebb, és halkabb is... Közben beugrott, hogy a szaga is olyan égett olaj-szerű, mint a régi Hondámnak volt, mielőtt 160-as tempónál szétrepedt a hengerfeje (nem az volt életem vétele...).

Lassan felöltöztem (közben a Guzzi lerázta a tankjáról az oda rakott kesztyűimet). Felültem, és csak a lábujjaim hegye ért le a földre, pedig ránézére a motor kisebb testű, mint az XJR. Mielőtt elindultam, a díler megemlítette, hogy ez EGÉSZEN más lesz, mint az XJR... Úgy gondoltam, hogy tudom hogy érti, mivel egy hosszában V2-es olasz némileg különbözik egy keresztben sor-4 japántól.

És tényleg. Túlzás lenne azt állítani, hogy ilyen szarral én még nem motoroztam. Ugyanakkor tény, hogy ez a 2001-ben gyártott motor kb. 60 évesnek érződött. Igen: ezt a Guzzisták karakternek hívják, és egyébként értem is, hogy miért. Én is imádtam azt a másfél kilométert, amit anno a Junakommal megtettem, mikor először és utoljára be tudta tolni velem Csonti (ez sem volt egy túl átgondolt motor-vásárlás). Azt viszont nem foghatom fel, hogy miért kerül akkor is kb. duplájába ez az XRJ-nek.

Visszaértem a próbakörről. Nem esett nehezemre bevallani a dílernek, hogy ez nem az én stílusom. (Egyébként sem terveztem megvenni, de így legalább hiteles volt az a savanyú kép, amit vágtam neki.) Megbeszéltük. Nagyjából ő is ugyanazt gondolta róla, mint én. Elmesélte, hogy amikor bevették, mentek vele ők is egy kört, és hozzám hasonlóan vakarták utána a fejüket: "Esetleg második motornak, néha pózőrködni egy-egy hétvégén...". Vagy: "The japs couldn't get away with it." (ezt nem tudom jól lefordítani...)

Egynek jó volt, de akkor már inkább egy Ural...

1 megjegyzés:

  1. RÉGIÓK PÉNZÜGYI SZOLGÁLTATÁSA
    jelenleg 3% -os kamatlábat ad ki.
    Számos finanszírozást kínálunk, többek között: Személyi kölcsön, lakáshitel, adósságkonszolidációs kölcsönök, autóhitelek, mezőgazdasági kölcsön, vállalkozói hitelek és vállalati hitelek 3% kamatozás mellett, hitel igénylése céljából email: regionsfinancial7@gmail.com információ.

    Üdvözlettel
    Mr. Vincent
    Gazdasági igazgató

    VálaszTörlés