2013. február 2., szombat

Takeaway Country - névtelen Fish & Chips

3. rész: Fish & Chips - The Great British Dish


A múltkor elhatároztam, hogy a hetedhét határon túl is híres kaszinó-tojásom mellől megmaradt tartár-mártáshoz veszek egy kis fisencsipszet. Annak ellenére, hogy Aucklandben sikerült velem megutáltatni ezt az angol konyha Csimborasszójának számító étel-költeményt, azért még pislákol bennem a remény őrlángja, miszerint majd egyszer sikerül olyat vennem, aminek 100 grammja nem 95 gramm olajos trutymót, és a bele bugyolált 5 gramm mirelit halat tartalmazza. (A bennem lakozó éhes disznó még mindig a wellingtoni Cuba Street végén levő fisencsipsz-shop sült halával álmodik...)

A diszkréten visszahúzódó Union Jack-ekkel operáló, hazafias húrokat pengető egység egy tipikus szutykos, olajtól ragadó proli kis angol fisencsipsz-büfé. Én nem ítélek a külsőségek alapján, mert például ennek a shopnak az igen komoly forgalma is okot adhatna arra, hogy az ember friss fogásból készült kövér halfilét vízionáljon a "batter" alatt. Az álom a csalódás homályába tűnik tova, amikor megkóstolod az itt készült fishcake-et. Tudom, hogy ilyesmit egyébként jó érzésű ember nem fogyaszt, de én Zélandon nem egy helyen ettem, és szemlesütve bár, de azt kell mondjam, hogy ízlett... Ehhez mondjuk nélkülözhetetlen a halnak, mint hozzávalónak a jelenléte. Ezen a ponton azonban a "Fish & Chips - The Great British Dish" sajnos eltér a klasszikus recepttől, és azt krumplipürével, kukoricaliszttel, és némi állományjavítóval próbálja meg kiváltani. A Földkerekség legszarabb fishenchipses helyének járó megtisztelő címet tulajdonképpen ezzel nyerte el tőlem, mert arról igazán nem tehet, hogy valami ínyencségre számítva kértem mellé egy adag "fresh roe"-t is (ki volt írva az ablakba, ezért gondoltam, hogy az nem mirelit lesz). Most tegye fel a kezét, aki nem csak, hogy tudta, hogy mit jelent a "roe", de már evett is olajban sült bundás halikrát! Na ugye! A kukában végezte az egész adag a fishcake-kel együtt. Nem is emlékszem, hogy valaha sikerült volna ennyire árnyékra vetődnöm kaja-ügyben...

Ennek ellenére még kétszer visszatértem, és bár sikerült olyan halat is vennem, amiben volt (mirelit) hal, továbbá a sült csirkéjük is egészen korrektnek bizonyult, az első alkalom okozta megrázkódtatást még azóta sem tudtam kiheverni.

Értékelés: 2

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése