2010. augusztus 28., szombat

Pukke Garage

Már látszik a fény az alagút végén! Holnap valószínűleg a Yamaha utolsó (előtti) ismert hibája is elhárul, és a jövő héten végre dagadó mellkassal húzhatja ki magát a WOF-sztésön sas-szemű kritikusai előtt. De ne szaladjunk az események elébe!

A múlkor ott hagytam abba, hogy a Suzuki - mondjuk ki férfiasan - széthullott, és erről már papírja is volt... (kompresszió: 110 psi). Valamelyik hétvégén nekiálltunk Gáborral, és Attilával, hogy a blokk szétbontásával pontos diagnózist állítsunk fel. Nem kellett mélyre túrni: a szelepfedél (amibe egyébként bele vannak integrálva a himbák is) leszedése után azonnal látszott, hogy a kipufogó-oldali szelep-hézagoló csavar (és az azt fixáló anya is) eltűnt... Mivel az incidens előtt néhány héttel állítottam szelephézagot, ezért a hiány legvalószínűbb okának az tűnt, hogy trehá... khm... óvatosan húztam le a kontra-anyát, és az néhány hét alatt lerázódott. Kurva nagy szerencsém volt, mert rövid körülnézés után előkerült mindkettő: a hengeröntvény egyik üregébe estek a karter helyett; innét egy mágneses csavarhúzóval egy pillanat alatt kihúztam őket. Néhány - Pukke és az én lakhelyem közt lebonyolított - teljesen idióta retúrjárat beiktatásával (mindig ott maradt valami...) pár óra alatt összedobtuk a blokkot, és estére már benne volt a motorban! Jobb lett, mint az új! (Mert divatos piros tömítőpaszta van a szelepfedél alatt...) A héten már ezzel jártam az irodába.

A Yamaha még hátra volt. A féknyereg kitakarításával, és a pofátlan árfekvésű gumigyűrűk installálásával összeállt a fék is. Még a jobbos teló-szimmeringet kellett kicserélni. Sajnos ehhez a művelethez a gépkönyv szerint szükség volt a 90890-01327, és a 90890-01326 számú Yamaha szerszámokra. Nem hiszem, hogy mondanom kell, hogy ezek az eszközök milyen gyakorisággal fordulnak elő a műkedvelő önjelölt sufni-tuning motorszerelők szerszám-arzenáljában. (És most nagyvonalúan elsiklom afelett a pár egyéb szükséges fiszfasz célszerszám felett, ami kalapáccsal, csavarhúzóval, ronggyal, és zöld kerítésdróttal kiváltható...) Nem volt mese: csinálni kellett egy T-kulcsot, amit le lehet dugni a villaszár mélyére, hogy ellen lehessen tartani a csillapító-rúdon a végén levő csavar leszedéséhez. A múltkor, amikor a bal oldali szimmering fingott ki, még Hokannál laktam, és az ő garázsában pont találtam egy hosszú zártszelvényt, amit használni tudtam erre a célra, de ők most Európában vannak. (És egyébként sem lenne pofám megint szerszámot kérni tőle, mert még emlékszem, hogy pont akkor vittem el valami szarját, amikor neki is kellett volna...)

Pár hete, amikor Pukke ruhaszárítóját szétflexeltem, keletkezett némi hullad... vascső-nyersanyag, amit rutinosan elrakattam vele. (Sanyi bától tanultam, hogy a házban keletkező szemetet nem szabad kidobni, hanem a padlásra, vagy a pincébe kell tenni, és két évig pihentetni, mielőtt kibasszuk a kukába.) Ez most pont kapóra jött. Összepakoltam a Barbie-hegesztőmet, a flexet, meg a bazi nagy anyacsavart (amit sajnos vennem kellett), és átmentem Pukkéhoz alkotni. Ő volt a satu (mert hat éve nincsen munkapadom, amire egy satut felrakhatnék...), én meg hegesztettem.

Tádáááá!!!




Pukke maximalista, ezért ő a brand-et is elhelyezte a terméken (Nem röhög a varraton!!! Ilyet lehet a gépemmel, meg azzal a fos pálcával, amit a Mitre 10-ben kapni!):





Gyorsan elmentem kajálni, meg a CycleTreads-be teló-olajért. Ahogy nézegettem, hogy melyik lehet az, amit a múltkor a másik szárba töltöttem (nyilván lusta vagyok abban megint kicserélni az olajat) valaki felkiáltott:

"Hey, buddy! You're back again!" - a kopasz, körszakállas muksó volt, aki a múltkor a Suzukin mérte a kompressziót. (Meg a gumikat rakta a Yamaha felnikre. Meg még valami szart is vettem a múltkor tőle.) - "We're gonna grab a chair, put it here, and write your name on it! How is that?" - egyértelmű indikátora ez annak, hogy mostanában a motorjaim műszaki állapota már hagyott némi kívánni valót maga után...

Aztán személyesen felkísért a shopba a többi olajhoz, és végül kaptam tőle 10 dollár VIP-kedvezményt... :)

Holnap megy a villába, az meg a motorra, és már csak a zörgő kipufogó van hátra, amivel eddig 3 évig jártam, de most lendületben vagyok, úgyhogy megcsinálom!

4 megjegyzés:

  1. Bele kéne nagyítani abba a brand-be. Nem látszik, hogy gravírozva van :)

    VálaszTörlés
  2. Kopirájtot tessék rátenni, mert valami galád még lenyúlja és betör vele a piacra!

    VálaszTörlés
  3. Raktam fel még egy képet, de az én szar gépem nem hajlandó ráfókuszálni a rúdra...

    VálaszTörlés
  4. Gravír és kép teljesen ok, még az évszám is látszik.

    VálaszTörlés