Kénytelen voltam reggel mosni egyet (elszámoltam az alsógatyákat...), úgyhogy ma nem jött össze a koalás állatkert. Helyette inkább besétáltam a citybe megint, csak most a folyó túlsó partján.
Minél többet látok ebből, annál jobban szeretem Aucklandet... Nézzétek meg ezeket; esküszöm, hogy nem direkt a ronda épületeket fényképeztem:
Szerintem a helyieknek eléggé hányattatott gyerekkoruk lehetett: játéknak már akkor is csak a fater malteros kanala, meg a lapát jutott. Szülinapokon meg biztos kaptak egy vödör cementet, és elővették a Családi Betonkeverőt is.
Persze a fenti állapotok gyökereire rögtön rávilágít az a tény, hogy egy véletlenül utamba kerülő, tetszőleges településtervező cég...
... irodája így néz ki:
Voltak azért nézhető épületek is...:
...
Tettem egy jó nagy kört. Lementem a City Botanic Gardens-ig. Az felejthető volt, de mellette találtam ezt:
Kíváncsi lettem volna a tulajokra. Látszott, hogy nem szarral gurigáznak. Egy utánfutós Goldwing biztos nem keveset fogyaszt (a lábtartó-trepnire pókozott benzinkanna megvan?), de a fenntartható túramotorozás jegyében először is a hűtőláda akkumulátorait már napelemről táplálták...
... továbbá az egész rendszert Organic Alarm System védi:
Átgyalogoltam a Goodwill Bridge-en. Így a South Bank kerületbe értem, ahol végre találtam valamit, ami tetszik. 88'-ban itt volt az EXPO. Utána majdnem mindent szétszedtek, és felépítettek a helyére a Streets Beach-et. Ez olyasmi, ami a Budapest Plázs volt annak idején. Csak ez jó, mert ingyen van, meg van pálmafákkal övezett saját medence-rendszere (mindez a szintén retkes Brisbane folyó rakpartján!), meg éttermei, kávézói, játszótere, óriáskereke, meg nepáli pagodája...
Jó: azért ez már egy kicsit talán túlzás (pedig még a földimnek, Edmund Hillarynek is annyira tetszett, hogy méltatta is az Emlékkönyvben...)
A Streets Beach egyetlen igazán fájdalmas szépséghibája, hogy itt is ezt a kis hülyegyereket kellett hallgatnom. Azért gondolom, hogy ez idővel majd elmúlik, bár úgy tűnt, hogy népek ennek ellenére is jól érezték magukat, mert boldog-boldogtalan itt bíccselt (a kiskölykök nyilván imádják a helyet).
Közben próbálom kitalálni, hogy mi a rákot csináljak a következő napokban, mert úgy érzem, hogy kinéztem az összes látnivalót a városban. A belvárosi üzletek fele egyébként hétfőre sem nyitott ki, ami engem mondjuk nem zavar, de egyszerűen semmi más sem utal arra, hogy ez egy igazi város lenne. Pedig még van egy zseniális, a rakparton futó autópálya is, aminek köszönhetően a helyiek még a dugót sem ismerik. (A reggeli rush-hourt mondjuk nem láttam, de napközben elenyésző a forgalom.)
Jirzsij írta...
VálaszTörlésSzia Jocó!
Szerintem a Goldwing-nek egyetlen ridere lehet. 1 bukó van a kormányra akasztva, pót tartály az utas trepnin és egy személyes börtön priccsé van alakítva az ülés.
1.8 V6-os gép így felpakolva biztos megeszi a 10 litert. Az angol túrán nekem is ennyit evett a Varadero. :))
Ez a fotó simán lehetne a személyi kultuszos képed, ha lesz egyszer ilyen. :D
VálaszTörlésEz a tervezőiroda festés érdekes. Szerintem vagy az fogyasztott valamit, aki kitalálta vagy az, aki megfestette, de az is lehet, hogy mindegyik. Baszki ezek az épületek az elején bűnrondák.
a 9. képen az a középen kövér torony a képviselői irodaház vagy mi, az mondjuk elég betyár. Szerencsére nem csak ronda, hanem nagy is, jó messzire látszik.
VálaszTörlésEgyébként szerintem annyira nem gáz a folyópart, mag elég pöpec kis házak vannak ám a parton, ha elmész hajókázni egyet. (a folyó meg sós ellenben frankó tömegközlekedési jetek hordják rajta a népet)
a belváros nem egy nagy eresztés, de a közepén a színház-hangverseny-moma-könyvtár balhé szerintem kurvajó.
dugót meg tudnak csinálni, ne félj
Brisbane! ♥
VálaszTörlésés a koalapark is fasza.
VálaszTörlésJirzsij: a Goldwing boxer-6. Egy pillanatra elbizonytalanitottal, es meg kellett neznem, hogy tenyleg nem 180 fokos V6 -e, de nem az. A Honda egyebkent jobban tenne, ha a hulyeseg helyett inkabb elkezdene foglalkozni azzal, hogy takarekos motorokat gyartson itt az uj olajvalsag kuszoben... Mondjuk ez a tobbi gyartora is igaz, hiszen szegyen, hogy az uj injektoros motorok semmivel sem fogyasztanak kevesebbet, mint a 15 eves XJR, amibe nem tudok 6.5 liternel tobbet beletaposni 100-on, meg ha osszeszarom magam se.
VálaszTörlésFrater: mi az, hogy LESZ?!? Mar sajat alfoldi rajongotaborom van... :)
Pappa: a setahajo, meg a koala-tema a kovetkezo posztban lesz, te meg itt lelovod a poent!
Ezektől az épületektől még Miskolc-Diósgyőr-Avas is izgalmasabb!
VálaszTörlésHajrá, Alföldi rajongótábor! ;-)
Jirzsij írta...
VálaszTörlésHűbazz, tényleg boxer (flat-six)! Jó hogy figyelsz. :)
"The engine has since increased in size to this 1800cc model of 2001. The engine layout has also changed, from the original flat-four to a flat-six, and features Honda's pgm-fi fuel-injection system" (ez van a '87-es Prelude-ben is, a pgmfi)
Az injektoros, 6 sebességes Varangyok egyébként már 6-7 liter körül esznek. És épp áll otthon a garázsban egy DL1000 (inj, 6 gear), az is benyeli a 8-10 litereket.
Persze ettől még tényleg arcpirító, amiket befalnak ezek a dögök. :))