2010. augusztus 7., szombat

Csak úgy elgondolkodtam...

A járműveim fele atomokra szétszedve hever, de most nem emiatt ragadtam keyboardot (Ezt a témát úgyis mindenki unja már. Ha mégsem, akkor lehet tovább olvasni...)

Mivel rendszeresen látogatom a motorjaim szétterített alkatrész-halmazát Pukkénél, (ő elkövette azt a felelőtlenséget, hogy beengedett velük a garázsába), akkor már gondoltam, hogy veszek egy légszűrőt a transzferemet szolgai módon végző kisbuszba is. Mert megérdemli. Bementem a Wairau Valley-ben levő 5 autósboltba (mindbe), és kértem egyet. Egyiknek sem volt, de 62-től 72 dollárig terjedő árajánlatokat kaptam rá. Igen: 1, azaz egy darab légszűrőre. WTF?!?!?!? Visszamentem az elsőbe, és loyalty-discounttal (hehe) megrendeltem 47-ért, de azért nem voltam felhőtlenül boldog.

A Suzuki blokkján a kompresszió-mérés elkeserítő eredményt hozott, úgyhogy azt kioperáltam, és már csak arra vár, hogy lehúzzam róla a hengert. Erről jut eszembe: megkaptam az utolsó (előtti) útjáról készült woodhill-i videót Attilától; ha sikerül kezelhető méretűvé varázsolnom, akkor feltöltöm azt is.

Gondoltam, hogy mielőtt a Suzi-blokkot szétborítom, megcsinálom a Yamahán a téli karbantartást (légszűrő: 50 dollár...), meg felrakatom rá az "új" gumikat, amiket a TradeMe-n és a lomtalanításon kukáztam. :) Mindkettő Avon, tehát szerencsére (többé-kevésbé) mecsi-mecsi... Kivettem a kerekeket, és láttam, hogy hátul az egyik fékbetét is már majdnem vason van. Vettem azt is. Berakni viszont már nem tudtam, mert a nyeregbe bele volt rohadva az egyik dugattyú. Persze; már a múltkor is meg kellett varázsolni: az egyenlőtlenül kopott betéteket felcseréltem... :) A szezon közepén nem akartam ezzel tökölni; az én ultra-defenzív vezetési stílusom egyébként is feleslegessé teszi a fékezést... (Persze ez azzal jár, hogy soha nem fogok megtanulni jól fékezni, ami sajnos kizárja az is, hogy valaha MotoGP-világbajnok legyek.)

Most viszont elhatároztam, hogy - mivel holtszezon van - rendesen megcsinálom. Pukke segítségével megjárattam egy kicsit a fékdugattyúkat, de ez sem hozott kielégítő eredményt: a rosszabbik pont az útjának az elején még mindig szorult. Nincs mese: szét kell szedni. Rendeltem egy tömítés-szettet, mert nem akartam már azon hazardírozni, hogy vajon a régivel összerakva fog -e folyni. Megérkezett:



Igen: négy darab gumigyűrű egy kis tasak fülzsírral 48 dollár. Értem én, hogy köztudottan a Yamaha gyártja (vagy legalábbis gyártotta még nem is olyan régen) a világ legjobb minőségű motorjait (Csoszka: nem, nem a Honda, de egyébként is leszarom, mert most nem erről van szó...). Egy tökéletes konstrukciójú gépezet alkatrész-ellátásából természetesen nem lehet megélni, de szerintem ez akkor sem elég erős indok a 99%-os kereskedelmi árrésre. A légszűrők még hagyján, de azért ahhoz már pofa kell, hogy egy zacskó értéktelen gumi-bizbaszért egy nigeri család havi büdzséjének megfelelő öszeget elkérjen valaki.

Mondtam már, hogy ez a civilizáció megérett a pusztulásra?

5 megjegyzés:

  1. A tönkrement alkatrészekből meg hegeszthetnénk egy madáretetőt :)

    VálaszTörlés
  2. Jirzsij írta...

    Szia Jocó!

    Hétfőn feloszlott a Kispál és a Borz. A Szigeten tartották a 3 órás búcsú koncertet, amin nem jelentem meg. De nem is lényeg... már nem. De azért kár.
    Viszont eszembe jutott rég nem látott barátom, a te drága öcséd, Viktor. A bő lére eresztett mi van veledek közt kérdeztem felőled is és mondta, hogy Zélandra cuccoltál.

    Szóval csőzet Jocó mester!
    Beleolvastam a blogodba és űrzsír. :))
    Mondom ezt szakértőként, '87-es Prelude tulajként (már 12 éve megvan), 2 hónapja eladott Varaderoval és egy 2 hónapja vásárolt tökömet is masszírozós Renault Grand Espace-szel. A 2 hónapos egybeesések nem a véletlen művei. Szeptemberben a lányom mellé fiam fog születni. Sajnos a két Honda közül egyik sem alkalmas több kiskorú és tartozékaik szállítására.

    Viszont nem találom, hogy mi lett a te Prelude-öddel (ezt utálom benne, hogy gci nehéz ragozni ezt a kocsit). Csak utaltál rá, hogy rotty lett a 4ws és lett vele valami. Majd erre pls térj ki, hamár autóbuzériával vádoltad meg a blogot.

    Üdv, Jirzsij, alias Pásztor Gyuri, hivatalos családra utaló nevén Pásztor-Buzássy György
    jirzsij@totalcar.hu

    VálaszTörlés
  3. Jirzsij szerint...

    És hogy az aktuális íráshoz is hozzászóljak okosan, motoGP, miegymás:

    CSAK A GYÁVÁK FÉKEZNEK!!! :)))

    VálaszTörlés
  4. Hali.

    "Űrzsír"? :) Három hét múlva lesz 6 éve, hogy az új magyar szlenget nem tudom követni (pont erről dumáltunk a múltkor itt egy kis társaságban...)

    A Prelude-ről majd írok tartóstesztet. (Meg a többiről is.) Erről jut eszembe: a Totalcar-ban dolgozol, vagy mi? Én egyébként jobban utáltam, hogy ragozni még mindig sokkal könnyebb volt, mint szerelni (gusztustalan egy fostalicska; élve temessék el azt a vágott-szeműt, amelyik megtervezte). Majd abban elmesélem az egészet; olvasni sokkal szórakoztatóbb lesz...

    Most viszont még az Ausztrália-sorozatból is van vagy 8 rész hátra. Amíg azt nem fejeztem be, addig szó sem lehet ilyesmiről. Még a Déli-sziget utolsó 3 részét is le kéne adnom, ha már másfél éve visszajöttem onnét... :)

    Az aktuális motor-fejlemények közlésével viszont nem maradok le.

    VálaszTörlés
  5. Jirzsij írta...

    Persze, változik itthon minden. Épp tervezgetem, hogy megépítem kolbászból a kerítésemet.

    Ha minden igaz, KisJocóék meglátogatnak minket 1-2 héten belül. Utoljára akkor láttam, mikor te még itthon voltál. Remélem megismerem majd, ha csönget. Valami Banderas féle fazon rémlik.

    Itthon azért más a Prelude-ösök élete. Páran megalapítottunk egy Prelude klub féleséget (www.hprelude.hu). A lényeg, hogy jópáran beszereztünk donorokat, és az alkatrszek éa bontós árak feléért cserélnek gazdát. Együtt szívunk, együtt nevetünk. :)
    Én is vettem egy osztrák rendszámos gépet. És mivel épp fehér volt, ráraktam a rendszámomat és hazajöttem vele Vasvárról. :))
    Azóta annak a motorja van benne (220-nál még lazán gyorsul 23 évesen).

    A vipmailen bárki csinálhat totalcar-os címet.

    Na mostantól szándékomban áll követni a blogodat. Jocó fanná lettem.

    Have an ice day! :)

    VálaszTörlés