2010. június 4., péntek

Ubuntu upgrade

Ez most nem Ausztrália.

Görcsben levő gyomorral (és nem csak azért, mert tegnap óta fosok valami vírus miatt) ma nekiálltam upgrade-elni a gépemet Lucid Lynx release-re. Precíz informatikus módjára nem csináltam backupot semmiről, hanem vettem egy nagy levegőt, és megnyomtam a gombot. Negyed háromkor kezdtem el; fél nyolcra sikerült setupolni a dupla-képernyőmet úgy, hogy megint működjön... Nem megyek bele a részletekbe, mert úgysem érdekel senkit.

Remélem, hogy az összes Ubuntut fejlesztő kis suttyó flannel-inges, kordbársony-nadrágos, szemüveges önjelölt programozó napokig tartó kínok között fog megdögleni.

4 megjegyzés:

  1. Ebbol most arra kene kovetkeztetni, hogy csak kellett volna backup-ot csinalnod, nemcsak nyomogatni a gombokat eszetlen gyerek modjara?

    VálaszTörlés
  2. Nem. Egy ilyen upgrade-hez még Ubuntuék sem kívánják meg, hogy backupolj. (Az első alkalommal, hogy ezt megteszik, rögtön le is szedem, és visszatérek Windows-ra.)

    Az általam fontosnak gondolt xorg.conf file-ról természetesen volt backup. Az új release-től kezdve viszont a dual-screen felkonfigolásához az eddigi 4(!) módszer helyett (amiből nálam 2 eddig sem működött) most kitaláltak egy ötödiket, ami azokkal ellentétben nem használja az xorg.conf-ot. Mivel ugyanezzel a lendülettel a 2 eddig működő megoldást is hazavágták, ezért az új, Windows-jellegű (Control Panel-en kiválasztom a felbontásokat, meg húzogatom a képernyőket a megfelelő pozícióba) módszert kell használni. De az sem működött, mert a hulladék open-source videokártya-driver, ami az Ubuntuval jön nem ismeri fel a második monitoromat, és az 1280x1024-es felbontást. Azt manuálisan kellett rátukmálni úgy, hogy a legközelebbi bootoláskor is ott legyen.

    Azt már csak zárójelben teszem hozzá, hogy az upgade lefuttatásához le kellett szedni a Skype-ot (WTF???). Közben pedig kétszer kaptam az arcomba a kérdést, hogy a "login.defs", illetve a "defaults.list" file-okat felülírja -e? A kérdés alá mindkét alkalommal oda volt fosva egy 3 oldalas diff, de azt nyilván nem tudtam meg, hogy mi a faszom az a "login.defs", meg a "defaults.list". (Persze, bazmeg: írjad felül...)
    Végül pedig az egész boot egy kicsivel még lassabb is lett.

    Szerintem ez volt az utolsó alkalom, hogy Ubuntut upgrade-eltem.

    VálaszTörlés
  3. Azt tudod, ugye hogy az OS-X-et Intel procis PC-re is fel lehet telepiteni. (Hackintosh)
    Vagy vegye` Mac-et. :)

    VálaszTörlés
  4. Számítottam erre a válaszra. Nem volt ilyenhez szerencsém, de mérget mernék venni rá, hogy egy Mac OS-t futtató PC az pont fából vaskarika. Egyébként is van egy elő-előbújó hányingerem, amikor néha le kell ülnöm egy Mac elé: vannak fenntartásaim a híres user-experience-szel kapcsolatban. (Emlékszel például, amikor a múltkor kettőnknek 10 percig tartott, mire el tudtunk indítani egy kibaszott slide-showt? Én eddig életemben összesen ha 8-10 órát nyomkodtam Mac-et, de a tiéd a gép...)

    Annak meg, hogy nem veszek Mac-et van egy másik (inkább ideológiai síkon mozgó) oka: csak külső erőszak nyomására vagyok hajlandó újabb dollárokat a bankszámlájára juttatni egy olyan ős-parasztnak, mint amilyen Steve Jobs.

    Egyébként igazságtalan vagyok a golyóálló-szemüveges srácokkal: nekik legalább van annyi önkritikájuk, hogy azért a vödör fosért, amit operációs rendszer néven tesznek a user elé, legalább nincs bőr a pofájukon pénzt kérni. Tehát a Linuxok még mindig a legjobb ár/érték aránnyal rendelkező termékek a piacon.

    Ha meg már úgy hozta a sors, hogy értek hozzá, mert az a foglalkozásom, hogy sok pici szardarabból egy jó nagy rakás szart építsek, akkor üsse kő: néha lenyelem a békát, és megcsinálom.

    VálaszTörlés