2019. szeptember 9., hétfő

Griso

... szóval a múltkor véletlenül belebotlottam ebbe a cikkbe, és rögtön elolvasás után gondoltam, hogy ránézek a Netre, hogy van -e a környéken belőle eladó - hátha ki tudok próbálni egyet...


Határozottan emlékszem, hogy amikor annak idején kijött ez a modell, a Motor Revüben levő képeire csorgott a nyál a tátott számból... Nagyon drága motor volt, és a forgalomban azóta is csak egyszer láttam ilyet... Nekem az a gyanúm, hogy ezt ilyen vasárnapi motorosok, meg polírozó-bajnokok veszik, hogy aztán a fűtött garázsban tartogassák, és évente egyszer elmenjenek vele fagyizni.

Meglepetésemre éppen volt egy eladó az Autotrader-en: 15 percre A Hoteltől, gyanúsan olcsón. Felhívtam az eladót, hogy megvan -e még, és hogy tehetek -e vele egy karikát? Egy bolgár faszi árulta, akinek Soltész Rezső-haja volt, és nagyon kellett neki a pénz. Azt mondta, hogy menjek, amikor akarok. Még aznap este átmentem tesztmotorozni.

Már amikor megláttam élőben a gépet, lefostam a bokám. A beindítás után be is pisáltam (Akrapovic végdobok voltak rajta). A próbakörön már összezártam a farpofákat, mert nagy volt, nehéz, és csak egyenesen szeretett menni. Dimenzióiban, és motorozhatóságban nagyon emlékeztetett az XJR-re, de a vékettes miatt ez az érzés mégis egészen más volt...

Nagyon régen, még Aucklandben mentem egy Softail-lel,és már akkor nyeszegtem azon, hogy a Harley manapság már nem nagyon hozza a "Harley-érzést". Azóta kipróbáltam egy Nightster-t is, amin hagyományos hátsó gátlók vannak, tehát valamivel jobban ráz. Az ránézésre nagyon tetszik, és már gondolkodtam is rajta, hogy kéne egy, de annyira azért nem kell, hogy vegyek egyet, és onnantól reszkessek, hogy mikor lopják el... :( Amióta a HD-kre is injektort raknak, meg gumibakokra ágyazzák a blokkját (és főleg amióta Kozsó is azzal jár), a szememben nem csillog úgy a "Harley" név - pedig egyre jobban imádom a vékettőt... :)

Szóval elvittem a Griso-t egy körre... Olyan volt a hangja, mintha egy helikopter, és egy gőzmozdony szerelemgyereke lenne. És nem csak alapjáraton, de fordulaton is úgy remegett, mint egy Hajdú centrifuga!



Sokkal inkább Harley volt ez a Guzzi, mint az a két Harley, amiket én próbáltam... A hosszanti főtengely miatt kövér gázfröccsre jobbra billenő motor pedig megadta a kegyelem-döfést: kellett nagyon...

Az ára hajszálnyival volt a fölött, amit én járműre hajlandó vagyok kiadni - bármennyire is bele voltam esve. Napokig vergődtem, hogy mit csináljak, hiszen az ára akkor is nagyon jó volt, ha speciel én baromságnak tartok ennyit motorra kifizetni - ergo valószínűleg könnyen meg tudnék tőle szabadulni tavasszal számottevő veszteség nélkül. De ha nem adnám el, ez akkor is "future classic"; az ára valószínűleg csak felfelé menne. Most van egy garázsom is, ahova befér egy felesleges motor. Teljesen logikus döntés lenne megvenni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése