Először is elszakadt a szivató-bowden a Kawán. A cseréje ujj-gyakolat: 15 perc alatt megvolt.
Utána aktuálissá vált a Lexus műszakija. Tudtam, hogy a bal hátsó gátló kuka: már a tavalyi műszakin is csak a két szimpatikus arab vizsgáztató jóindulatának (és 40 fontnak) köszönhetően ment át. Éppen ezért fogtam magam, és az egyik délután 10-15 perces vizsga-felkészítő olajsár-törölgetést végeztem el rajta. Másnap lehellet-finoman, a fekvőrendőrökön lábujjhegyen átaraszolva hajtottam el a vizsga-állomásra. A gondos karbantartás meg is hálálta magát: az autó két, percek alatt javítható, jelentéktelen problémával bukott csak meg. Ki kellett cserélni az izzót a rendszámtábla-világításban, valamint felpolírozni a be-opálosodott fényszórókat. Másnap visszavittem az autót, és büszkén vehettem át az "Átment"-feliratú oklevelet.
Nem sokáig örülhettem neki: a Kawasaki gyorsan az arcomra fagyasztotta a mosolyt... Már pár hete észrevettem, hogy az egyik teleszkóp-szimmeringem az utolsókat rúgja. Kb. 2 hete meg is adta magát. Ettől még nem estem volna kétségbe; megrendeltem az újat, ami a héten meg is érkezett. Ma álltam neki a cserének. A kerék kivétele után a sárvédőt kellett volna leszedni. A géniusz, aki ezt előttem utoljára csinálta szerintem elhagyhatott egy-egy alátétet mindkét oldalon. Pótlásuk helyett azonban - mivel a furat mélysége a villaszárban eléggé ki volt centizve - okosan rátépte az egyébként imbuszos csavarokat - hiszen mennyire elhanyagolható már az esélye annak, hogy egy sárvédő-csavar berohad a rozsdától. Még ha - ne adj Isten - ez történne, akkor viszont mi sem alkalmasabb a vörösödő fejjel előállított lazító-nyomaték átvitelére, mint az 5-ös imbuszkulcs, meg a csavar-fej, amibe belemegy... Természetesen 1 liter csavarlazító ráfújása után is elnyalódott a fej. Mindkét oldalon egy-egy - nehogy véletlenül maradjon esélyem arra, hogy a villa-szárakat valahogyan elválasszam egymástól. A sárvédő formája miatt nyilván sem a csavarokba belefúrni, sem kalapácsos csavar-kihajtóval megdolgozni nem lehet.
A legnagyobb májerek most ráhegesztenének valami hosszú nyelű krovát a csavarfejre, és kitekernék azzal.
Nekem műhely híján hegesztőm sincs itt, úgyhogy 4 szakszerű megoldás közt ingadozom, amik a befektetett pénz, munkaidő, káromkodás, és vérnyomás-emelkedés tekintetében különböznek:
- Összerakom az egészet, és elviszem egy szerelőhöz; szopjon vele ő...
- Szétbaszom szilánkokra a kurva műanyag sárvédőt, kifúrom a csavarokat a helyükről (vegyük észre, hogy műhely híján satum sincs, amibe a cuccot befogjam...), és egy bontott sárvédővel rakom össze az egész szart (most pont van egy piros az Ebayen)
- Flexelek két nútot a sárvédőre (a flex pont befér alá), amin keresztül lecsúsztatom a berohadt csavarokról. :) Miután kifúrtam a csavarokat, a nútokat valahogy betaknyolom a műgyantával, amit a múltkor vettem. De az is lehet, hogy csak leszarom, mert a másik két csavar is eléggé tartaná...
- Hagyom a picsába az egészet, mert úgyis csak novemberben kell műszakizni vinni a motort. Addigra kinyomja az összes olajat, amit majd letörlök a villáról a vizsgához...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése