Ezt már tényleg csak hardcore autóbuzik olvassák el! (Én szóltam...)
Vasárnap hajnal 5 óra van. A hétvégém eddig kisebb-nagyobb megszakításokkal autószerelési lázban telt.
Kinéztem, hogy a mangere-i Pick-A-Part-ban (az egy DIY autóbontó, de azt hiszem, hogy már írtam róla...) van egy Legend. Az "új" autón november 28-án jár le a műszaki; addig kellene zöld ágra vergődni a szar ABS-el (vagy kikötni a kontroll-lámpát...) Meg hát ugye sietni is kell a vadászattal, mielőtt bezúzzák a roncsot: ez nem túl gyakori típus. Kicsit rászívtam magam a Netre Honda Legend-ügyben, és kiderült, hogy igen komoly kultusza van neki Amerikában: elképesztő tudás-bázist halmoztak fel a megszállottak itt. Rávetettem magam a beszkennelt gépkönyv "Anti-lock Brake System" című fejezetére. Nyolcvankilenc A4-es oldal foglalkozik a fékrendszerrel; ebből ötvenkettő csak az ABS. Úgy éreztem magam, mint a tíz éves kissrác, aki most kapta meg élete első Technics-Legoját: péntek délután megtanultam hibakódot kiolvasni (megtettem); felkészültem az ABS működési elvéből és felépítéséből; nagyvonalakban megtanultam a hibakód alapján problémás modulátor és kompresszor összetételét és diagnosztikáját is. A végére már kitaláltam, hogy hogyan lehetne az ismertetett Honda-célszerszámok nélkül is elvégezni az összes javítási műveletet. (Egyszer van egy speckó fékolaj-leeresztő kulcs a ráépített tartállyal, másrészt meg egy digitális fekete-doboz, amit rá kellene dugni az autó anyós-ülés alatt levő portjára, és azzal szimulálni a kerekek megcsúszását az ABS-komputernek - ez egyben le is légteleníti a rendszert megbontás után.)
Szombat reggel felkerekedtem, és elvittem a kisbuszt az "Allaa Automotive"-hoz (arabok...) műszakizni. (Megbukott, de csak azért mert a tolóajtó porrá van rohadva; majd rávakolok egy kis gittet, oszt' jó lesz.) Az onehunga-i túrát összekötöttem a Pick-A-Part meglátogatásával. Még megvolt a Legend, és benne is volt a nekem szükséges két szirszar. Úgy saccoltam, hogy ha egy az egyben átrakom a kibontott modulátort, és kompresszort az én kocsimba, akkor működnie kell (feltéve, hogy nem pont ezek voltak rosszak a bontott autóban is...). Annak, hogy csak a kompresszor-relé lenne hibás kevés esélyt adtam, mert az túl egyszerű lenne; minden esetre azt is kivettem a roncsból.
Utána másfél órát töltöttem a bontással. Megint szembesültem azzal, amiért annak idején több józan (és kurva ideges...) pillanatomban megfogadtam, hogy nem veszek többé Hondát. Ahhoz, hogy a kibaszott ABS modulokat ki lehessen venni az autóból, körülötte MINDENT ki kell bontani. Ez durván tíz kábel-csatlakozás, 3 ismeretlen rendeltetésű doboz, benzincső, bádog takarólemez, torony-merevítő(!), satöbbi, satöbbi. Természetesen csak egy bontási sorrend létezik, és a következő alkatrészhez, és a tartó csavarjaihoz éppenhogy csak hozzá lehet férni (vagy nem). Mivel a Pick-A-Partban a kerekeket leveszik az autókról, és megemelve-stabilizálva tosszák le a roncsot az udvarra, ezért olyan magasan van a motorház, hogy esélyem nem volt az autó mellől látni a cuccot. Szerencsére ebből a roncsból valaki már kivette a hűtőt a ventillátorokkal, úgyhogy be tudtam mászni a helyére a motortérbe, és onnét dolgozni. Ez több jelen levő arcnak kurvára tetszett... :)
A végére eljutottam odáig, hogy kiderült: az utolsó csavart már csak valami csuklós kulccsal tudom elérni - ha egyáltalán el tudom, mert már ahhoz is tükör fog kelleni, hogy megtaláljam... Elhatároztam, hogy másnap visszamegyek ezekkel. Meg még viszek egy fűrészt is, hogy a rárohadt-kibonthatatlan fékcső-csavarok helyett magukat a csöveket le tudjam vágni... Közben az eső is eleredt, de ezt leszartam, mert teljesen betakart a motorháztető. :)
Hazafelé még bementem légszűrőért, meg olajért a PartMaster-be. Odafelé megkérdeztem a Repco-ban is - a légszűrő 86 dollár volt, úgyhogy kiröhögtem az eladó srácot, és kifordultam. Hazafelé menet nem öltöztem át, úgyhogy amikor a munkás ruhámban betoppantam a PartMaster-be, ott kérdezés nélkül megint megkaptam az autószerelőknek járó törzsvásárlói kedvezményt... ;)
Otthon betoltam a kompresszor-relét a régi helyére - persze, hogy nem az volt rossz... Azért az esti buliba Jenőékhez a Legend-del mentem. Odafelé már bőven zuhogott az eső, úgyhogy leellenőriztem, hogy tényleg nem csak hisztizik a kontroll-lámpa: nem működött az ABS. A buliból hazafelé jövet viszont olyan fáradt voltam, hogy csak a Harbour Bridge környékén vettem észre: nem ég a kontroll-lámpa!!! Az autópályáról lefordulva nyomtam egy satut: tényleg működött a blokkolás-gátló!!! Biztos, ami biztos: azért visszamegyek Mangerébe, és elhozom a cuccokat (lehet, hogy kiveszem a vezető-ülést is - abból is kell ez-az).
Kíváncsi leszek, hogy most végleg meggyógyult a cucc, vagy csak az eső miatt valami zárlatos lett, és azért lett jó...
2010. szeptember 12., vasárnap
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Úgy néz ki, hogy tényleg meggyógyult! Inkább el sem mentem a Pick-A-Partba, hanem inkább lecseréltem az olajat...
VálaszTörlésYou're Legend! ;-)
VálaszTörlés(Vagy legalábbis Szürke Gandalf.)
Jirzsij írta...
VálaszTörlésValami oxidációs baja lesz. Meg kell mozgatni a csatlakozókat az olajtartály kupakján, meg a többi bizbaszt.
Nekem is van otthon a garázsban egy teljes ABS rendszerem hasonló okokból kifolyólag. :))
De komolyan, ugye hogy jó újra Hondában ülni? 1 évvel ezelőtt nézegettem egy kupét, de végül a családi szempontok érvényesültek.
Ügyeleti szopó kapcsán már vasárnap reggel 7-kor olvastam a postot (nem voltam annyira elkeseredve, csak ráértem nagyon), viszont csak most jutottam el a hozzászólásig.
VálaszTörlésEgyáltalán mit jelez az ABS lámpácska a Hondákban? Tegnap (életem első interact-ja) felvillant menet közben kétszer meglehetősen rövid időre(95-ös Odyssey).
"De komolyan, ugye hogy jó újra Hondában ülni?" - marhogy a motorhazban? Kurva jo... :)
VálaszTörlésNekem egyebkent nincs szenzor a tartaly kupakjan. Viszont azota kussban van a lampacska; ugy tunik, hogy tenyleg a motor-rele volt a rossz (vagy a bitositek, mert azt is csereltem).
Zsotti: a lampa jelez barmilyen rendellenesseget, ami uzem kozben elofordul, es az on-diagnosztika eszlelni tudja. Az ABS-komputer ezt mind meg is jegyzi, tehat ki tudod olvasni a hiba kodjat, es ha van a kocsihoz gepkonyved, akkor ott megnezheted, hogy mi volt az.
Gyuri: nekem is jobban tetszik a kupe, de sajnos csak az europai piacra csinaltak manualis valtos Legendet. Automata kupet nem akartam (az olyan, mint kotonnal dugni); akkor mar inkabb legyen a full-size limo.
Kaptam több könyvet is a gépjárműhöz, de csak a számjegyek vannak európaiul.
VálaszTörlésHa lesz megint, akkor csak utánanézek valahogy.