Ma reggel Alaa akaratából végre megkapta a kisbusz a műszakit. Így ezen a hétvégén végre újabb frontot nyithatok a járműveim enyészete ellen vezetett szent háborúban: a Subarun tervezem a féltengely-cserét. Persze csak akkor, ha marad rá idő a Legend váltóolaj-cseréje, és ablakmosó-motor javítása után.
Most vettem meg hozzá a váltóolajat, miután tudományosan utánanéztem a Legend-fórumon, hogy milyet használnak a jenkik. Találtam egy posztot arról, hogy hogyan végzi a váltóolaj-cserét egy váltó-specialista (ajaj...). Eszerint először átöblíti egyszer F-típusú olajjal (állítólag a Fordokhoz olyat használnak), aztán azt lecseréli Dextron-ra, aztán azt lecseréli Honda-olajra. Utána még az egészbe beletölt egy flakon "Smart Blend" nevű adalékot, ami a váltóban maradt Dextron-t Honda-olajjá változtatja... (Harry Potter pedig az akna szélén ülve pislog, és a végén zokogva visszaadja a diplomáját...)
Az mindenesetre kiderült belőle, hogy a Honda-olajnak magas a szilikon tartalma, és attól simábban fog kapcsolni a váltó (ami egyébként az enyémre rá is férne, mert most minden egyes váltásnál olyan, mintha valagba rúgnának...). El is mentem a Honda dealerhez, és vettem 4 litert.
Szerintem viszont több lehet benne az arany, mint a szilikon, mert 98 dollárt fizettem érte. A másik lehetőség (és ezt a rajta levő feliratok alapján még valószínűbbnek tartom), hogy johannesburgi alienek gyártják - 28 évente egyetlen flakonnal (mint tudjuk...).
Ja, a múlt héten még motoroztunk is egyet; ha valakinek még nincs meg, akkor az itt olvashatja. (Tiszta szerencse, hogy nem nekem kellett ezzel koptatnom az ujjamat.)
2010. október 1., péntek
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Beszarás, de az UFO-olaj tényleg működik... (És ráadásul cseresznye-pálinka illata van. Még szerencse, hogy Kati ezt is észrevette...)
VálaszTörlés