2013. február 21., csütörtök

Takeaway Country - Royal Dock Tandoori

Ugyan már elköltöztem, de azért a sorozat hátralevő részeit még leadom...

4. rész: The Royal Dock Tandoori Indian Balti House Takeaway

Kedvenc indiai helyem (ez az egy volt a környéken), ami igazából bangladesi. Talán ennek köszönhető, hogy az unalomig ismert curry-k mellett egészen kreatív a menüjük. A frissen sütött "naan" remek, és a máshol tipikusan 60-70% zsírt/olajat tartalmazó curry-kkel ellentétben itt minden fogás úgy laktató, hogy nem fekszi meg a gyomrot a következő jó 18-20 órára. Mondjuk egy adagot én így is kétszerre eszem meg, de ettől ráadásul csak nevetségesen olcsóvá is válik...

5 órakor nyit


Mivel a kaja kurvajó, és a konyhába alig lehet belátni az oda nyíló ajtón keresztül, ezért feleslegesnek is tartom firtatni az ott uralkodó higiéniai kondíciókat - pedig nincs kétségem afelől, hogy az FSA, a HPA, és egyéb tetszőleges releváns három-betűs intézmény szakemberei eddig ismeretlen vírus- és baktériumtörzsek százait tudnák izolálni a pult egyetlen négyzetcentijén. (Amíg ilyen helyek tömegesen működnek a városban, addig nem is igazán értem ezt a cirkuszt a lóhús körül.)

Erről jut eszembe: a srácok (a karosszériás, és a fényező arcok a legnagyobb spanjaim voltak a lágerben), akik egyébként nem túl nyitottak a nemzetközi ízekre (mondjuk az itteni felhozatal fényében ezért nem is nagyon tudom őket hibáztatni...) szavajárása volt az, hogy "bangladesi retkek". Igazából sehogyan sem sikerült velük közös nevezőre jutnom arról, hogy a különböző noodle-ök, és egyéb űrhajós-kosztok, amikkel ők próbálkoztak vacsora-tájt vajon mitől jobbak a bangladesi kajánál - de hát ők tudják... Én a Royal Dock Tandoori-t csippantom, és kész!

Értékelés: 4.7


Kicsit tartottam tőle, hogy az új kecó közelében nem lesz indiai takeaway, ezért gondoltam, hogy kipróbálom valamelyik boltban kapható előre gyártott curry-trutymót, amihez csak csirkemellet kell adni, és már kész is. Csináltam is egy chicken tikka masala rizottót. (Nem annak indult, de egy kicsit sok vizet öntöttem a rizsre...) Mivel kiderült, hogy egyrészt ez nem hozza az elvárt ízvilágot, másrészt az első séta alkalmával láttam, hogy itt a főutcán található 50 kajáldából kb. 30 indiai, ezért többet nem próbálkozom...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése